Třídím, třídíš, třídíme - projekt |
Napsal Ing. Daniela Sobotková | |
Projekt: „Třídím, třídíš, třídíme“Projekt proběhl v úterý 2. 12.2008. Jeho cílem bylo napříč školou zmapovat a do názorného trojrozměrného grafu zanést přehled, jak se rodiny našich žáků věnují třídění recyklovatelných druhů odpadů. Již loni jsme podobným způsobem monitorovali kouření v rodinách projektem Protikuřácký řetěz. Tentokrát jsme nelepili papírový řetěz (to by bylo plýtvání cennou surovinou), ale využili jsme víčka od PET lahví, která naši žáci v rámci třídění již nasbírali. Každá barva víčka představovala jeden druh tříděného odpadu. Vycházeli jsme i z barevného odlišení kontejnerů na tříděný odpad a tím jsme si také připomněli, kam můžeme který druh odpadu třídit: – plasty - žlutá - kontejner Již v předchozích dnech si žáci se svými třídními učiteli popovídali o třídění odpadů a možnostech jejich dalšího zpracování. Hlavní akce pak vypukla v úterý. V 10 hod. zahájila monitorovací skupina ( D.Sobotková + 10 žáků ze 7.B) svou práci. Každý žák měl na sobě označení, který druh recyklovatelného odpadu představuje, nesl si víčka své barvy a vlasec na navlékání víček. Skupina vždy nastoupila před třídu a po krátkém úvodu každé dítě ze třídy prošlo kolem řady a navléklo 1 víčko u každého druhu odpadu, který doma třídí. Po té se skupina odebrala do další třídy. Když byl průzkum u konce a navlečená víčka spočítána, vyvěsili jsme řetězy na balkon sálu školy. Zde si je i Vy budete moci prohlédnout třeba při návštěvě vánočního jarmarku. A jak vypadají výsledky našeho průzkumu? Z 245 přítomných žáků doma třídí plasty 173, papír 164, víčka 141, sklo 136, nápojové kartony 114, bioodpad 80, železo 64, drobná elektrozařízení 58, baterie 53 a hliník 51 žáků. Děti dokonce samy přišly ještě na další položky, které je možné třídit, jako na příklad měď, hadry, bílé sklo a velká elektrozařízení. Máme tedy náměty na další práci. za monitorovací skupinu: koordinátor EVVO - D. Sobotková
|
|
Aktualizováno ( Úterý, 09 prosinec 2008 ) |
< Předch. | Další > |
---|