Projekt: Minipodnikání na ZŠ |
Napsal Mgr. Jiřina Trunková | |
ZŠ Mšeno se od školního roku 2014/2015 zapojí do projektu Minipodnikání na ZŠ pod patronací Vysoké školy ekonomické v Praze. Smyslem spolupráce VŠE a Junior Achievement o.p.s. je zvýšit podnikatelskou gramotnost žáků základních škol. Představit jim na praktické činnosti role v malém podniku, seznamit je s důležitými pojmy z ekonomiky, marketingu a práva a pěstovat pozitivní pohled na podnikatelství. Prezentovat jej jako životní filozofii, která přináší seberealizaci, svobodu, ale také zodpovědnost za vlastní produkt i tým. Partner projektu společnost Junior Achievement ČR (dále JAČR) řadu let organizuje na středních školách aktivitu studentských firem, která je mezi studenty oblíbená. Projekt proto přináší upravené know-how do škol základních, kde zaučuje pedagogy do práce s minipodniky a poskytuje školám materiální podporu. Žáci se seznamují s podnikáním formou hry v moderní podobě na tabletu. Cílem je podpořit vznik 19 žákovských minipodniků v 9 základních školách zapojením minimálně 200 žáků. Zúčastněné školy: Škola 1 - ZŠ a MŠ Krásná Lípa V rámci projektu bude poskytnuta odborná a materiální podpora (limit 15 tis.Kč bez DPH na minipodnik), aby se podařilo podnikatelské myšlení budovat nejen teoreticky, ale na konkrétní manuální činnosti. Žadatel považuje za podstatné vytvářet v mladých lidech povědomí o podnikání jako o férové výměně hodnot" a opravit tak skandalizující obraz podnikatelů, který je často prezentován v médiích. Žáci si tak sami prakticky vyzkouší jak vzniká hodnota - produkt, který si má najít svého zákazníka. Žákovský minipodnik ožije díky tabletům (4ks na minipodnik) i v internetovém světě. Tablety zůstávají v dlouhodobé zápůjčce školám pro účely dalších ročníků žákovských minipodniků, čímž se posiluje motivace žáků a udržitelnost projektu i po skončení dotace. Jednotlivé týmy budou zapojeny do soutěže,která bude vyhodnocena na konci školního roku při osobním setkání všech účastníků projektu. |
|
Aktualizováno ( Čtvrtek, 12 prosinec 2019 ) |
< Předch. |
---|