Vzdělávací oblast:

Umění a kultura

Období:

2.

Ročník:

4.

Předmět:

Výtvarná výchova

 

Konkretizované výstupy

OBSAH  UČIVA

Vazby a přesahy

Poznámky

-  prohloubí si a zdokonalí techniky malby z 1. období

-  zvládne malbu stěrkou, rozlévání barev a kombinaci různých technik

-  umí barevně vyjádřit své pocity a nálady pojmenovává a porovnává světlostní poměry, barevné kontrasty a proporční vztahy

-  komunikuje o obsahu svých děl

 

-  prohloubí si a zdokonalí techniky kresby z 1. období

-  dokáže kresbou vystihnout tvar, strukturu materiálu

-  zvládne obtížnější práce s linií

-  užívá a kombinuje prvky obrazného vyjádření v plošném vyjádření linie, v prostorovém vyjádření a uspořádání prvků

-  zaměřuje se vědomě na projevení vlastních životních zkušeností v návaznosti na komunikaci

 

-  rozeznává grafické techniky, zobrazuje svoji fantazii a životní zkušenosti

-  hledá a nalézá vhodné prostředky pro svá  vyjádření na základě smyslového vnímání,které uplatňuje pro vyjádření nových prožitků

 

-  prohloubí si znalosti z 1. období, získává cit pro prostorové ztvárnění zkušeností získané pohybem a hmatem

-  umí výtvarně zpracovat přírodní materiály - nalepování, dotváření apod.

 

-  pozná ilustrace známých českých ilustrátorů - např. J. Trnky, J. Čapka, Z. Müllera, A. Borna, R. Pilaře a další

-  žák si vytvoří škálu obrazně vizuálních elementů k vyjádření osobitého přístupu k realitě

-          porovnává různé interpretace a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace

Malba – hra s barvou, emocionální malba, míchání barev, Goethův barevný kruh

Ověřování komunikačních účinků

- osobní postoj v komunikaci

- proměny komunikačního obsahu - záměry tvorby  a proměny obsahu vlastních děl

 

 

Kresba – výrazové vlastnosti linie,kompozice v ploše, kresba různým materiálem – pero a tuš, dřívko a tuš, rudka, uhel, např.  kresba dle skutečnosti, kresba v plenéru.

 

 

 

 

 

Grafické techniky – tisk z koláže, ze šablon, otisk, vosková technika

Techniky plastického vyjadřování – modelování z papíru, hlíny, sádry, drátů

 

 

Další techniky – koláž, frotáž, základy ikebany

 

 

 

 

Ilustrátoři dětské knihy     

 

 

 

MKV- kulturní diference, lidské vztahy (empatie), etnický původ

 

MDV - stavba mediálních sdělení, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení a jejich autorů

 

EGS – Evropa a svět nás zajímá

 

EV – ekosystémy, vztah člověka k prostředí, lidské aktivity a problémy životního prostředí, základní podmínky života

 

OSV – rozvoj schopností poznávání, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, psychohygiena, kreativita