Vzdělávací oblast: Umění a kultura |
Období: 2. |
Ročník: 4. |
Předmět: Výtvarná výchova |
Konkretizované výstupy |
OBSAH UČIVA |
Vazby a přesahy |
Poznámky |
- prohloubí si a zdokonalí techniky malby z 1. období - zvládne malbu stěrkou, rozlévání barev a kombinaci různých technik - umí barevně vyjádřit své pocity a nálady pojmenovává a porovnává světlostní poměry, barevné kontrasty a proporční vztahy - komunikuje o obsahu svých děl
- prohloubí si a zdokonalí techniky kresby z 1. období - dokáže kresbou vystihnout tvar, strukturu materiálu - zvládne obtížnější práce s linií - užívá a kombinuje prvky obrazného vyjádření v plošném vyjádření linie, v prostorovém vyjádření a uspořádání prvků - zaměřuje se vědomě na projevení vlastních životních zkušeností v návaznosti na komunikaci
- rozeznává grafické techniky, zobrazuje svoji fantazii a životní zkušenosti - hledá a nalézá vhodné prostředky pro svá vyjádření na základě smyslového vnímání,které uplatňuje pro vyjádření nových prožitků
- prohloubí si znalosti z 1. období, získává cit pro prostorové ztvárnění zkušeností získané pohybem a hmatem - umí výtvarně zpracovat přírodní materiály - nalepování, dotváření apod.
- pozná ilustrace známých českých ilustrátorů - např. J. Trnky, J. Čapka, Z. Müllera, A. Borna, R. Pilaře a další - žák si vytvoří škálu obrazně vizuálních elementů k vyjádření osobitého přístupu k realitě - porovnává různé interpretace a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace |
Malba – hra s barvou, emocionální malba, míchání barev, Goethův barevný kruh Ověřování komunikačních účinků - osobní postoj v komunikaci - proměny komunikačního obsahu - záměry tvorby a proměny obsahu vlastních děl
Kresba – výrazové vlastnosti linie,kompozice v ploše, kresba různým materiálem – pero a tuš, dřívko a tuš, rudka, uhel, např. kresba dle skutečnosti, kresba v plenéru.
Grafické techniky – tisk z koláže, ze šablon, otisk, vosková technika Techniky plastického vyjadřování – modelování z papíru, hlíny, sádry, drátů
Další techniky – koláž, frotáž, základy ikebany
Ilustrátoři dětské knihy
|
MKV- kulturní diference, lidské vztahy (empatie), etnický původ
MDV - stavba mediálních sdělení, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení a jejich autorů
EGS – Evropa a svět nás zajímá
EV – ekosystémy, vztah člověka k prostředí, lidské aktivity a problémy životního prostředí, základní podmínky života
OSV – rozvoj schopností poznávání, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, psychohygiena, kreativita
|
|