EVVO se provádějí tak, aby vedly k myšlení a jednání, které je v souladu s principem trvale udržitelného rozvoje, k vědomí odpovědnosti za udržení kvality životního prostředí a jeho jednotlivých složek a k úctě k životu ve všech jeho formách (zákon č. 17/1992 Sb. o životním prostředí, § 16).
Environmentální výchova je chápána jako výchova, směřující k souladu člověka s životním prostředím (z anglického environmental - týkající se životního prostředí). Zasahuje do různých oblastí lidských aktivit. Někdy se setkáváme také s pojmem výchova k trvale udržitelnému způsobu života, což může být chápáno jako synonymum pro environmentální výchovu. Není zcela totožná s výchovou ekologickou, jejímž cílem je naučit se chápat vztahy v ekosystému.
Ekologie totiž není věda o ochraně životního prostředí, jak je často mylně chápána, ale věda o vztazích mezi organismy a prostředím a organismy navzájem. V současné době je environmentální výchova nedílnou součástí vzdělávacího procesu na základních školách a zasahuje do různých předmětů na prvním i druhém stupni.
Naše škola je členem Klubu ekologické výchovy a přihlásili jsme se k titulu Škola udržitelného rozvoje (2006 - 2009). Od roku 2009 byl tento titul propůjčen naší škole na další období. V současné době jsme školou udržitelného rozvoje 1. stupně do roku 2019