Menu Content/Inhalt

Šk.rok 2019/2020

Změny obsahu

Den Země - Biodiverzita Tisk E-mail
Napsal Ing. Daniela Sobotková   

Celoškolní projektové dopoledne ke Dni Země proběhlo v úterý 19. 4. 2011. Žáci 2. stupně si na jednotlivých stanovištích (Šelmy, Lidoopi, Ptáci, Obojživelníci a Stromy) připravili aktivity pro prvostupňové kamarády, kteří postupně procházeli všechna místa a dovídali se spoustu informací. Počasí přálo pobytu v přírodě, a tak projekt s názvem Biodiverzita sklidil velký úspěch.

Celoškolní projekt 19. dubna k tématu Biodiverzita:
„Potřebujeme ochránit, přijďte mezi nás“

Celoškolní projekt ke Dni Země nám měl připomenout ohrožené druhy zvířat, kterým hrozí vyhynutí a nezbytnost rostlin v přírodě. Biodiverzita je totiž rozmanitost přírody a my jsme se zaměřili na rozmanitost druhů organismů na Zemi.
Žáci druhého stupně seznamovali na pěti stanovištích své kamarády z prvního stupně se zvyky a potřebami pěti skupin chráněných organismů: našich ptáků, lidoopů, šelem, obojživelníků a rostlin. Děti se také dozvěděli, čím jsou tato zvířata ohrožena a jak jim můžeme pomoci my. Ochutnali exotické ovoce, kterým se živí lidoopi a také jablíčko které zraje na našich jabloních. Samy se staly žabičkou, orangutanem nebo stromem a vyzkoušely si na vlastní kůži ulovit mouchu, opičit se jako opice, stát se součástí stromu, hejna ptáčků, nebo hledat vajíčka jako kuna. Příprava stanovišť probíhala již od začátku dubna v hodinách odpovídajících předmětů (přírodopis, přírodovědná praktika)
Projekt proběhl od 9 hod do 11.40 hod v parku před školou, na Karbance a v Hlovci.
Po návratu do školy proběhla ve třídách evaluace projektu, kdy žáci prvního stupně hodnotili, jak dobře se o ně starší spolužáci na stanovištích starali a druhostupňoví žáci hodnotili, jak pozorní a poslušní byli jejich mladší spolužáci. Vyzkoušeli si tak roli učitele a vychovatele a mnozí se nestačili divit, jak je tato funkce náročná. No a jak hodnocení dopadlo?

1) Hodnocení stanovišť – podle obliby:
1. Šelmy - 132 bodů
2. Lidoopi - 116 bodů
3. Ptáci - 91 bod
4. Obojživelníci - 73 body
5. Stromy - 48 bodů

2) Hodnocení stanovišť – co si kdo nejvíc pamatoval:
1. Lidoopi - 23 body
2. Ptáci - 21 bod
3. Obojživelníci - 19 bodů
4. Šelmy - 5 bodů
5. Stromy - 1 bod

2) Hodnocení tříd prvního stupně:
1. I. A, B - 77 bodů
2. II. třída - 53 body
3. III. třída + Sp. - 47 bodů
4. IV. třída - 24 bodů
5. V. třída - -63 body

Bez ohledu na vzájemné hodnocení, jsme se opět ujistili, že učit se můžeme i hravě a v přírodě, zvláště když nám přeje krásné počasí.

Koordinátor projektu Daniela Sobotková

Aktualizováno ( Neděle, 01 květen 2011 )
 
< Předch.   Další >
A+ | A- | Reset

Ankety

Naše škola

1928.jpg

Počet přístupů od 1.1.2008

Přístupů: 5038682
designed by www.madeyourweb.com