Menu Content/Inhalt

Šk.rok 2019/2020

Změny obsahu

Den plný her + foto Tisk E-mail
Napsal Mgr. Jan Podpěra   

Den plný her - projekt
úterý - 26. 10. 2010

Cíl:
Hlavním cílem je seznámit žáky s různými stolními hrami. Pravidelné hraní stolních her významně rozvíjí logické myšlení, taktické uvažování, představivost, manuální zručnost, komunikační dovednosti. Hraním her se děti nevědomky a nenásilně učí.
Stolní hry můžeme využít i ve výuce. Při jejich hraní můžeme rozvíjet mnoho klíčových kompetencí.

Průběh akce:
Třídy se budou v daných časových intervalech (cca po 15 minutách) střídat v jednotlivých učebnách - "Herních doupatech", kde se budou seznamovat s různými stolními hrami a budou si je moci ve zkrácené formě zahrát.
Každý předvádějící stručně žáky seznámí s celou hrou, zejména s jejími pravidly. V další části představení si budou moci žáci hry sami vyzkoušet.

Na závěr žáci vyplnili hodnotíci dotazník - VÝSLEDKY dotazníku a hodnocení (v pdf - 50 kB)

 

Herní doupě

Učebna

Hra

Lektor

Nápověda k prezentaci (nezávazná, konkrétní postup záleží na lektorovi samotném)

1

4. třída

Tik tak bum

Tomáš Kindl

Všichni žáci se seřadí do kruhu. Lektor ukáže slabiku a hodí kostkou. Žák, který má tikající bombu, řekne požadované slovo a předá bombu sousedovi po své levici. Ten pak pokračuje. Žák, u kterého bomba vybuchne, dostává papírek. Žáci s nejmenším počtem papírků vyhrávají.

2

1. A

Smart games

Stejskalovy, Podráská (9.B), pan Čeněk Hlavatý

Žáci se rozdělí do skupin podle počtu her. Družstvo, kterému se podaří vyřešit co nejvíce situací, vyhrává.

3

1. B

Česko v otázkách a odpovědích

Zdeňka Vyhlasová

Žáci se rozdělí do šesti skupin, které budou proti sobě hrát. Šest zástupců z každé skupiny hraje u stolu. Ostatní ze skupiny pomáhají vymýšlet odpovědi na otázky. Družstvo, které získá během stanového doby nejvíce bodů za správné odpovědi, vyhrává.

4

2. třída

Ubongo

Věra Podpěrová

Žáci si hrají s "papírovým" Ubongem. Vyhrávají ti, kterým se podaří vyřešit nejvíce hlavolamů.

5

3. třída

Activity junior

paní Oupická

Žáci se rozdělí do skupin podle počtu figurek. Pak hrají podle pravidel. Družstvo, které se po vypršení hrací doby ocitne nejdále na herním plánu, vyhrává.

6

němčina

Šachy

Jaroslav Kůtek

Žáci se rozdělí na deset skupin hrají proti panu Kůtkovi tzv. simultánku.

7

7. třída

Carcassonne (Děti z Carc.)

paní Dvorščíková

Žáci se rozdělí do skupinek po čtyřech a hrají hru mezi sebou. Děti budou hrát papírovou verzi hry. Body si děti sčítají sami. Žáci první třídy mohou hrát piškvorky.

8

9. B

Viva topo

pan Vašíček

Skupiny žáků hrají proti sobě. Družstvo, které bude mít po ukončení časového limitu více ploch své barvy, vyhrává.

9

8. třída

Scrabble

(Cink)

paní Vašíčková

Žáci hrají ve skupinkách na body. Body si musí zapisovat a sčítat. Žáci první třídy budou mít připravenou jednoduchou verzi hry Cink.

10

6. třída

Lego deskové hry

Jan Podpěra

Žákům se stručně představí všechny Lego stolní hry. Pak staví na čas roboty ze hry Robo champs.

Aktualizováno ( Neděle, 31 říjen 2010 )
 
< Předch.   Další >
A+ | A- | Reset

Ankety

Naše škola

2003.jpg

Počet přístupů od 1.1.2008

Přístupů: 5063298
designed by www.madeyourweb.com